15 Ocak 2018 Pazartesi

yeni nesil #cometoBeşiktaş ile Beşiktaş neyi amaçlıyor (ekşiden)


kaynak: https://eksisozluk.com/entry/73515356
yeni #cometobesiktas videosu çok çok güzel, eyvallah. lakin ben burada bir proje olarak göremedim. klip dışında tam olarak olay nedir?
fikret orman vizyonu oldukça geniş bir adam. bu anlamda müslüman dünyasına göz kırpmasının oldukça isabetli olduğunu düşünüyorum. dünyada yaklaşık 1 milyar müslüman var ancak futbol organizasyonlarında kulüp olarak temsil edilmiyorlar. yani avrupa takımları ile mücadele edebilen bir müslüman organizasyonu yok. bu yüzdden vermiş olduğu muhammed ali örneği cuk oturuyor. ali çok büyük boksördü ancak onu daha da güçlü yapan şey müslümanların temsilcisi haline gelmiş olmasıydı. insanlar geceleri kalkıp maçlarını izlerdi. yani boks dışında ikonik bir figürdü de ali. bu kadar sembolleşmek (en azından kulüp olarak) zor ancak bunun beşte birini yaparsan ve yaptığını pazarlayabilirsen taraftar sayını 20 katına çıkarabilirsin. bu da sana forma olarak, yayın geliri olarak, sponsor olarak geri döner. eğer o damarı yakalayabilirsen emirates, qatar airways ...vs'den çok ciddi sponsorluk teklifleri alabilirsin. insanlar senin maçlarını izlemek için kahvehanelere doluşabilir ya da reciver satın alabilir. mesela fikret orman çin'deki bilinirliğin gittikçe artması sebebiyle beşiktaş'ın şampiyonlar ligi maçlarının 600m civarında kişi tarafından izlendiğini söyledi. bu rakamlara ulusal çapta ulaşmak mümkün değil. ancak uluslararası sularda yüzersen mümkün olabiliyor.

peki illa şart mı dışarı açılmak? evet şart. avrupa kulüplerini büyüten en önemli şeylerden biri yayın gelirleri. mesela bizim yayın ihalemiz 500 m $ a giderken premier liginki 5 m pound a gidiyor. bu sayede de orta seviye bir ingiliz takımı olan everton, 20-25 m € verip senin ülkeni şampiyonlar liginde temsil eden takımın forvetini alabiliyor. tabi bu liglere yayın geliri dışında çok ciddi de sponsor akışı oluyor. düşün senin havayolu şirketin thy bile global ölçekteki takımlara sponsor oluyor. sebebi de kendi ülke takımlarının uluslararası bilinirliğe sahip olmaması. yani para başarı, başarı da para sağlıyor.

gelelim konumuza. tamam güzel bir klip yapılmış ama ortada henüz bir ürün görünmüyor. mesela yakın zamanda les benjamins ile güzel bir koleksiyon hazırlandı. şukela bir tanıtım filmiyayınlandı ve akabinde ürünler piyasaya sürüldü. güzel iş. peki bizim son tanıtım filmimizdeki ürün ne babacım? adamlar maça mı gelsin, stada mı gelsin ne yapsın? mesela bununla birlikte açarsın 10 tane uluslar arası kartal yuvası mağazası filan... ya da her neyse işte. reklam tamamlayıcı unsurdur bence. ana unsur üründür. diş macunu yaparsın, sonra bir reklamla müşteri bulmaya çalışırsın. ürün yoksa o kamu spotu oluyor.

ekşi sözlük hiçbir siki beğenmeme timinden de değilim ama umarım daha kapsamlı bir iş yapılmıştır. eğer öyleyse editleyeceğim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen değerli yorumlarınızı bizlerle paylaşınız.

About