23 Temmuz 2018 Pazartesi

Transfer konusunda yönetime sallayanlara cevaben bir değerlendirme (ekşiden)




transfer politikası hakkında bir iki kelam da ben etmek istiyorum. bugüne kadar yazılan bütün eleştirileri okudum. dolayısıyla herkese hitaben bir şeyler yazmaya çalışacağım.

arkadaşlar maalesef borç batağındayız. ffp bittikten sonra demirörenleşmek bizi ileriye götürmez, geriye götürür. geçen seneki transferlere bakalım:

medel - çok memnunuz
vida - sezonun yarısında geldi, pek göremedik. bunun sebebi pepe tosic tandeminin oturmuş olması ve vida'nın tosic'e göre yavaş olması, dolayısıyla şenol hoca'nın iki ağır stoperi savunmada istemeyişi. cl'de de 16. dakkada bizi skip atması da ayrıca bambaşkadır. bayern deplasmanı, dakika 16. korku filmi gibiydi amk zaten 5 tane yedik.

lens - sezon başında ooo yeah diyen taraftarlar entrylerini silmediyse kimse iki yüzlülük yapmasın. hepimiz destekledik. ben fb'den adam alınmasına hep karşıydım ama bence bu hareket biraz da aziz yıldırım'ın yedek oturturum demecine istinaden oldu. neyse ki ali koç var artık, fb ile gerilim biter.
negredo - 2. gomez vakası olarak bakılıyordu, tutmayan 2. transfer.
love - stsl yi çok iyi bildiği ve alıştığı için leblebici olur dedik, bir sik olamadı.

şimdi, bu transferler yapıldığında herkes sevindi. sonradan çöp çıktı. yani tutsaydı yere göğe sığdıramayacaktınız, tutmadı. yönetim yanlış da yapıyor doğru, takımı bu kadar yaşlı oyuncuyla doldurdular ama fe fe pe. başka türlü genç oyuncu öyle bulup da oynatamıyorsun birader. olmuyor işte. şimdi önün açıkken ffp tehdidi yokken bir nebze rahatsın.

şimdi gidecek oyunculara bakalım:

fabri - gitmesine en çok üzüldüğüm adam. ancak epl'ye gidiyorsun, sana da git deseler gidersin gelmişsin 30 yaşına. adam istiyor, güzel de bonservis, tertemiz.
burdan aldın 6 m euro

tosic - 4.5 m euro teklif gelmiş, e yani.. gitmek istiyor abi bu futbolcular, türkiye'yi sevmediği için değil, adam diyor ki daha fazla para kazanıp emekli olayım. 3 yılda 10 milyon euromu kazanayım gelmişim 34 yaşına ! e abi satmasınlar mı? niye satmayayım desinler ki?

atiba - zaten sözleşme önerdik, ve yaşlılığını maalesef hissediyorduk. canımız ciğerimiz ancak olacak gibi değildi istediği. o da emekliliğimi burada yapayım dedi iyi paraya, ama bizde para "yok". vefada sıkıntı yok, para yok para amk.

q7 - geldi 35 yaşına bu arkadaş da. 8 m eur çin'den teklif var, e abi ? zaten yönetimin sözleşme uzatmasının tek sebebi bu adamı bu sezon çin'e itelemekti? neden, dünya kupası var. orada bak attı golünü, hop dedi ben yaşlıyım ama şovmenim. piyasası canlı, acayip de yetenekli. satmasın mı yönetim ? 35 ulan 35. hadi 34 olsun. 8 milyon eur diyorlar, mis.

vida - bu arkadaş zaten geldi ve öküz gibi para kazandırıp gitse kim üzülür? doğru düzgün maçta oynamamış, pepe de ağır, ama pepe'nin tecrübesi vida'yı siker atar. e abi? 22 milyon eur diyorlar, yani bunu beinsports diyor ben götümden atmıyorum.

bak şampiyonlar ligine gidemedik, yaptığımız ve yapacağımız futbolcu satışına bak. 

4.5 + 6 + 8 + 22 = 40 milyon euro. ederi bulanı sa-ta-cak-sın. aslında bu çok güzel bir yapılanma. neden? çünkü gençler buraya kendimi geliştiririm diye bakmaya başlayacaklar, 29-30 yaşındakiler ulan yine parlayıp epl ye giderim diye bakacaklar, herkes burayı potansiyel sıçrama tahtası olarak görecek. işte o esnada böyle ayı gibi potansiyelli gençleri de kaptırdık mı, mükemmel bir fabrikaya döneriz. tabi gönül ister, alt yapıdan çıkanlarla birleştirilsin bu iş. 

bu sene 4. olduk ama şampiyonlar ligi geliri elde ediyoruz ve de ben giden oyuncuları yaşlarından dolayı (fabri hariç) gerçekten büyük kayıp olarak göremiyorum. tosic yaşlı, atiba'nın transferle alakası yoktu ama ayrı parantez açmak istedim, q7 yaşlandı, vida genç ama zaten hiç oynamadı, e tablo ortada. 

bu yönetim ekonomi düzelene kadar ağustos'u sike sike bekleyerek transfer yapacak. başka türlü olmuyor. hepimiz biliyoruz ki 11 hazır olsun, kampı birlikte yapsınlar falan işte ama bir kaleciye 70 m euro verebiliyorsanız yaparsınız. 

demirören'lik yapmayın, bu takım bir kaç sene daha böyle yönetilmek zorunda. 

yönetimi hata yapınca eleştirin tabi ancak ben bütün geçmişe baktığımda halen transferde acayip başarılı olarak görüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen değerli yorumlarınızı bizlerle paylaşınız.

About