11 Mayıs 2016 Çarşamba

Bayraklar naftalin kokar ama yüreğimiz taptaze

Bayrakları naftalin kokan semtin ve ülkenin şövalye ruhlu güzel yakışıklı çocuklarına ve abilerine,

SEKİZ TANE YEMİŞİZ SAYIYLA 8, liseye gidiyorum sanırım, para yok üstümde orijinal bir tane üründe. Ne yapıp yapıp bir tane atkı bulmalıyım ki yarın Seyrantepe-Topkapı dolmuşunda herkes benim Beşiktaşlı olduğumu bilsin. O renklerden utanmadığımı hayat 8 ölümün 0 olduğuna. Neyse evdeki bütün eski olan ne varsa toplayıp satıyorum tabikide. İçinde eski ütü tencere TV, eskiciyi eve çağırmaya utandığımdan tek tek Kâğıthane deredeki eskicilere taşıyorum.

Adam manyak mısın olum sen! diyor ne yapacaksın bu parayı? Abi atkı alacam diyorum, hangi takımlısın diye devam ediyor gülüyorum Beşiktaşlıyım Abi diyorum, e siz dün akşam sekiz yemediniz mi diyor, yedik abi belki onda yerdik ama maç bitti diyorum, eee ne alaka atkı diyor o zaman, insan okula gitmeye utanır sen atkı alıyorsun diyor.
Sen hangi takımlısın diyorum, gülüyor gsliyim diyor, vurucu bir tebessümle gülüyorum anlayamazsın abi diyorum bütün eskiler bir atkı eder  mi diye  sohbete devam ediyorum, eskilere bakmadan cebinden 20 ₺ çıkarıyor. İnanmayacaksınız belki ama bu konuşma sabah saat sekizde geçiyor.

Koşa koşa kartal yuvasına gidiyorum Akatlardaki saat dokuz da varıyorum 10 açılıyor ilk müşteri benim. Atkı 17 ₺ küsür kalan üç lira ile akbil doldurup o atkıyı boynuma sarıp mahalleye geri dönüp üstümü giyip dolmuşa binip abi param yok deyip okula gidiyorum. (rakamları unutmuş olabilirim)
Herkes dalga geçme peşinde, geç kalınca üstüne Hasan hocadan dayak yiyorum konusu açılmışken, adam tam bir köpekti. Öğretmenlik bir yana insan olmazdı bazen görüyorum hala olamamış! Sevdiğim kızın yanında atkı boynumda dövüyor Allahsız köpek. Ağladıysam namerdim, akşamdan çok ağlamışım haliyle.

Dalga kıyamet küfür lan sekiztaşlı vs vs vs. o atkıyı yıllar sonra bir arkadaşımın ilk defa maça giden oğluna verdim, dedim ki ;
Bu bir takım tutma seyirci olma meselesi değil bu bir duruş meselesidir. Önce iyi adam olacaksın, sonra iyi bir Beşiktaşlı sonra gerisi gelir. Seni en çok Beşiktaş üzecek ama asla ona kızmayacak bu atkıyı boynundan çıkarmayacaksın. Sende kendi sevdiğin birine verirsin.

Yıllar geçti, stat yıkıldı adımız şikeye fenerbahcenin yanına meze yapıldı, kupalardan elendik, hakemlerden gol yedik, derbilerde yüzümüz gülmedi. 25 senede 3 şampiyonluk gördük, en sevildiğimizi Beşiktaşlı deli İbo bile futbolu bıraktı, Seba başkan gitti, kulübün kapısına borçlular dayandı. Yılmadık kartal yuvalarına koştuk, uefadan men yediğimizi bile bile statları doldurduk, olimpiyat yolunu yol eyledik. Kapı kapı stat aradık, aldırmadık aldırma kartal aldırma dedik hatta. sen üzülme biz senin yerine kahroluruz dedik. oldukda. 

Yılmadık yıkılmadık,
Düştük ama kalktık, Beşiktaş’a sarıldık, ağladık gaz yedik, dayak yedik.stat elinizden gider diye tehdit edildik. 

Almak istediğimiz bütün futbolcular önce parayı seçtiler sustuk, biz o kadar para veremeyiz, alana hayırlı olsun dedik.

Eldekiler bize yeter dedik, para yüzünden İmamımızı sattık.

Stat bitti şuan son iki maç ve 6 puanla öndeyiz,

Şampiyon biziz,
Şampiyon Beşiktaş.
Bayraklarımız naftalin kokabilir ama
Alnımız ak, paramız helal
Kupamız lekesiz
Futbolcularımız şaibesiz
Anamızın ana sütü gibi tertemiziz.

Bayraklarımız naftalin koksun bize fark etmez,
Biz o bayraklarla ölülerimizin üstünü örtenleriz,
Babasının mezarına bayramlarda şeker yerine atkı bırakan çocuklarız.
Annesine “anne akşam maç var ben geç gelirim merak etme yat sen” deyip atkıyı boynumuza sardıran çocuklarız.
sevgilisine Beşiktaşı daha çok seviyorum diyen manyaklarız.

Bayraklarımız naftalin kokabilir ama asla şaibe haksızlık kokmaz,
Beni bizi kim Beşiktaşlı yaptıysa Alllah yada inandığı herneyse ondan razı olsun. Amin Amen…
La vittoria sara nostra,
Zafer direnenlerin olacaktır.
Tanka karşı taş hayata karşı Beşiktaş.

Ercan Nogay Alper

ercannogayalper@gmail.com

1 yorum:

  1. ben hayatım boyunca takım başarısız oldu diye bayrağını formasını naftalinleyip gizleyen beşiktaşlı görmedim duymadım. duymam da. eğer böyle insanlar varsa belli ki beşiktaşlılığı kaldıracak durumda değiller. beşiktaş'ı tutmamalarını tavsiye ederim. beşiktaşlılık başarısız olunduğu için kendini gizlemek saklanmak armayı naftalinleyip köşeye atmak değildir. 8 yerken bile dimdik atkıyı açmaktır. naftalincilere galatasaray'ı falan öneririm. orada çok var naftalinci.

    YanıtlaSil

Lütfen değerli yorumlarınızı bizlerle paylaşınız.

About