Yazar : twitter.com/sahinCB
Hepimiz geçtiğimiz günlerde Vodafone ile yapılan forma göğüs sponsorluğu anlaşmasını taktir ettik. Kulüpler sponsor bulmakta sıkıntılar çekerken bu kadar kolay ve diğer kulüplere göre daha yüksekmeblağlar söz konusu mevcut sponsorluk anlaşmalarımızda.
Bu kadar marka değeri düşük bir ligde oynanan oyunlar ortadayken nasıl oluyor böyle yüksek meblağlar ile anlaşmalar yapılıyor bunu düşünelim. Bunun en büyük sebebi Beşiktaş’ın diğer rakip kulüplerle daha az münakaşaya girmesi ve kaostan uzak işine odaklı yapısı. Sponsorlukanlaşmalarında ki başarının sırrı buradan geliyor. Karışıklıklar ve polemiklerle beslenen ,ayakta durmaya çalışan ve başarısızlığını bu şekilde saklamaya çalışan sürekli mağdur olduğunu iddia edenrakipleri varken Beşiktaş yönetimi ve futbolcularıyla işine odaklı tartışmadan uzak bir şekilde yoluna devam ediyor.Kilit nokta burası.Bu tarz kulüplere firmalar sponsor olmak istemiyor.Çünkü sponsorolduğunda ürünü veya markasının bir antipati yaratacağını düşünüyor.O yüzden Beşiktaş sponsor bulmakta ve kısa süreli yüksek meblağlı anlaşmalar yaparken sıkıntı çekmiyor.Rakipler daha uzun süreli ve düşük getirili anlaşmalar yapmak zorunda kalıyor.Sponsorların en çok korktuğu kendini geri çektiği nokta markasının veya ürününün diğer takımların camiaları tarafından anti pati uyandırması ve bununla gelen müşteri vs. kayıpları.
Bu kavgacı yapıda olan kulüpler ile sponsorluk anlaşması yapan , yapmış veya yapacak markalar yavaş yavaş kendilerini çekmeye çalışıyor veya diğer rakip kulüplere de sponsor oluyorlar. Bunun örneği Coca Cola’nın Beşiktaş Fenerbahçe ve Galatasaray’a aynı anda sponsor olması.
Beşiktaş’ın “Efendi Beşiktaş” projesi bu faktörler göz önüne alınarak kulübün imajını korumak ve sponsorlar ile geliri arttırarak mali yapıyı güçlendirmek.Bir yandanda Beşiktaş’ın geçmişte yaptığı sportmence davranışları ve Beşiktaşlılık duruşunu hatırlatmak.Sponsorlar artık Beşiktaş’ı tercih ediyor.Bu bir pazarlama stratejisi haline geldi.Artık hem başarı hemde daha az kaosun olduğu bir kulüp ortamı sponsorlar tarafından tercih ediliyor.Yönetim rakiplerin sürekli Beşiktaş üzerinden başarısızlıklarını çeşitli algı oyunlarıyla gizleme çabalarını yok ediyor.Onları ciddiye almayıp dedikodu ve algılarına cevap vermeyerek hem onların oyunlarını gündemde kalma çabalarını yok ediyor aynı zamanda sponsorları daha sakin ve başarıya odaklı yapıyla kendine çekiyor.
Tabi bu “Efendi Beşiktaş” projesinden sonra yapılan dümenlere , saha dışı oyunlara , lobilere , eyyamlara biz efendiyiz sesimizi çıkarmayız efendi efendi bir köşede bekler ortamın yatışmasını bekleriz diye bir yaklaşımda bulunmak taraftarın rahatsız olduğu nokta.Bu bize ters.Biz Beşiktaştaraftarı olarak iyi gün kötü gün ayırt etmeden hep takımın arkasında durduk.Sokaktan geldik.Halkın takımıyız dedik.Haksızlık gördüğümüzde sessiz kalmamalıyız.Sahada ve tribünde herkesin imrendiği ölçü aldığı camianın bireyleriyiz.Rahatsız olduğumuz bu noktalarda ilerde telafiedilecektir.Güveniyoruz ve inanıyoruz.Umarım her şey bizler için çok daha güzel olacak.Gelecek bizimellerimizde ve daha güneşli günler göreceğiz.Biz haklıyız ve kazanacağız.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Lütfen değerli yorumlarınızı bizlerle paylaşınız.